Udfordringen
Det er ikke nogen overraskelse, at distributionsselskabet, Bring, har mere travlt i nogle perioder end andre. Især i november og december kommer der rigtig fart på, da Black Friday og julen får nethandlen til at eksplodere. Det betyder også, at Bring i slutningen af året har fire gange så mange medarbejdere siddende som normalt.
Alle disse korttidsansættelser satte før i tiden et kæmpe pres på onboarding, og der blev brugt enormt mange ressourcer på oplæring. Alle de nye medarbejdere skulle introduceres til virksomhedens arbejdsgange og oplæres i alle de forskellige spørgsmål, de kunne blive stillet af kunderne. Det siger sig selv, at det var en dyr udgift.
Løsningen
Med Responza Knowledge fik Bring sat al deres viden i system og gemt i en database, der gjorde det nemt for medarbejderne at navigere i al den viden, som de skulle kunne formidle for kunderne.
Resultatet
Bring kan nu bemande servicelinjen kvikt med helt grønne vikarer, der med Responza Knowledge kan gå til stålet fra første arbejdsdag. I stedet for at bruge en uge eller mere på hele onboarding-processen, kan Bring bruge sine ressourcer et andet sted.