Udfordringen
I 2016 stod Erhvervsstyrelsen over for udfordringen at flytte arbejdspladser fra København til Nykøbing Falster. Regeringen havde valgt, at det netop var kundecenteret, der skulle flytte. Følgevirkningen af denne beslutning var blandt andet, at der naturligvis var et massivt frafald af medarbejdere.
Løsningen
Erhvervsstyrelsen besluttede, at en Responza Knowledge vidensløsning skulle understøtte ansættelsen mange nye medarbejdere uden tab af serviceniveau i kvalitet og konsistens eller medarbejdertilfredshed.
Resultatet
Med en vidensbase, der involverede alle de mest kvalitetsrige videnskilder i styrelsen, kunne Erhvervsstyrelsen overføre det grundlæggende høje vidensniveau, man havde i København, til Nykøbing Falster. Frafald gjorde mindre skade, mens nyansættelser nemmere kunne få et overblik over, hvad de skulle vide for at kunne hjælpe danske virksomheder.
Qua Erhvervsstyrelsens professionelle håndtering af både etableringen af et kontaktcenter og udflytningen af statslige arbejdspladser, vandt de opgaven med det fællesoffentlige kontaktcenter og skulle derfor tage imod mange nye opgaver og nye medarbejdere. Forudsætningerne for succes i denne proces blev igen optimeret markant med Responza Knowledge.