Kom i mål med effektiv vidensforvaltning og skab grundlaget for jeres videre digitalisering - en uddannelse med fokus på service og support-funktioner.
Hvorfor er det svært at vidensdele? Hvorfor har mange virksomheder, trods ihærdige forsøg, måttet se sig slået ud af personlige relationer, personlige agendaer og ad hoc?
Mange virksomheder er efterhånden ikke i tvivl om, hvor vigtig en effektiv vidensdeling er – bl.a. for ens professionalisme, trivsel af medarbejdere og bundlinjen – men hvorfor er det så svært?
Man undervurderer, hvilke kompetencer det kræver at kunne håndtere viden optimalt
Vi tror (og har mange gange set), at det skyldes, at mange undervurderer, hvilke kompetencer det kræver at kunne håndtere viden optimalt. En knowledge manager skal være i stand til at tage mange forskellige hatte på i løbet af dagen. Rollen kræver kompetencer indenfor ledelse, kommunikation og organisering. Når du i løbet af en dag skal være i stand til at veksle mellem mange forskellige niveauer, er det vigtig, at du er ordentligt klædt på og har den rette ammunition i baghånden.
Et kørekort til Knowledge Management
Vi har lavet en uddannelse i knowledge management, hvis indhold bygger på 20 års erfaring indenfor selve faget. Efter mere end 50 vidensimplementeringer i Danmark og i udlandet har vi samlet best pracise og hands on erfaringer, som vi har videreført og integreret i uddannelsen.
Uddannelsen klæder din medarbejder på til at forvalte jobbet som knowledge manager og består af fire moduler, som bygger på velafprøvede metoder, der skal sikre succes med vidensforvaltning samt implementering af vidensløsning.
Vision & organisation
Knowledge management disciplinens grundpiller. Driv en kort og effektiv proces og lær at formulere en vision og sætte en governance-struktur, der let kan udmøntes, og som virker – ikke bare i teori, men også i praksis. Modulet tager udgangspunkt i best practice organisationsmodeller for knowledge management.
Knowledge management i praksis
Fastlæggelse af praksis omkring videns- og løsningsforvaltning. Lær at strukturere og kategorisere viden og konstruere artikler, så de passer til brugs- og kommunikationssituationen. Modtagergrupper og deres anvendelse.
Sæt strøm til din viden
Sæt din viden i spil på tværs af alle kanaler, partnere og kunder. Samling og krydssøgning af videnskilder.
Integrationer til chatbots, chats, e-mail, kontaktformular og tickets. Fintuning af opsætning og/eller konfigurationer.
Drift og sikring af business case
Sikring af de fire best practice processer for knowledge management. Rapportering til ledelsen. ROI triggers og dokumentation. KPI på knowledge og samtænkning med gennemsnitssamtaletid og straksafklaringsgrad.
De fire moduler giver en fundamental forståelse for best practice knowledge management. Til dette hører en forståelse for, hvordan man skaber en vision og mission for vidensarbejet, hvordan man driver en vidensorganisation, hvordan man bedst skaber viden samt hvordan, man sikrer business casen.
Moduler anbefales at tages samlet, men det er også muligt at plukke et modul, hvis man har behov for at zoome ind på et bestemt område.
/Team Responza
Bag Responza er en flok passionerede kundeservice eksperter, som brænder for at hjælpe med at optimere din kundeservice. Vi er en del af konsulenthuset Spitze & Co. Vi nørder Knowledge Management til helt nye ekstremer. Hvis du har lyst til at nørde med, kan du deltage i Dansk Knowledge Management forum, eller følge os på LinkedIn